Friday 1 March 2013

Most Challenging Semester, I guess

بسم الله الرّحمن الرّحيم




20 Credit hours. Looking at the timetable, it looks just fine. Aint much difference compared to last semester's. Taking tarian is the most risky part cause I have no basics in any any type of dance. And plus, tarian rakyat ! tarian yang memerlukan kelembutan yang teramat. And everyone is totally aware about who I am. Gangster macam saya ni nak menari? Hahah tak tau lah macam mana rupanya nanti. Tapi, mana tau kan? Tiba2 jadi extra extra extra lembut lepas nie?. Heheheheh.

Modules are getting hard. Will be having presentations every week and tutorials MUST be done. Lecturer nak tengok ! Mcm homework time zaman sekolah dulu. Memang tak boleh main2 lah. Tapi memang bagus jugak. Buat kita makin keen untuk habiskan kerja, and buat latihan, supaya kita betul2 paham yang kita dah belajar masa lecture.

INGAT ye kawan2. Macam mana pun, please do your tutorials. This is for your own good. It will surely help you during exams. Trust me.

Okay. Biasalah tu kan. Setiap sem mesti stress ngan belajar. Okay apa yang challenging sangat sem ni bagi saya? Sem ni sangat mencabar sebab saya adalah Setiausaha dalam Program Besar Jabatan Akaun saya. Program tahunan yang dinantikan oleh setiap pelajar tahun akhir jabatan kami. Malam Perakaunan. As mentioned in the previous post, saya mempunyai zero knowledge dalam memegang apa2 jawatan dalam Majlis Tertinggi sesebuah program. Tiba2 jadi. So. Memang sangat mencabar. Kena banyak sabar dengan kerenah ahli lain. Juga kerenah officer di fakulti. Di HEP, especially. Phew. Penat sangat rasanya walaupun baru 2 minggu mula kelas. Ke sana ke mari.

Kalau boleh, saya tak nak complain sangat. Tiap2 hari kita hanya perlu doa, supaya hasil segala usaha akan membuahkan hasil yang sangat memuaskan. Bukan pada diri sendiri aja, tapi pada orang lain jugak. Satu perasaan yang sangat dinantikan. Dan sayalah akan jadi orang yang paling bahagia masa tu. ^^

Walaupun kini dilantik sebagai peer coach dalam RSS, tapi saya juga mengharap kerjasama rakan2 semua, ahli2 kumpulan, tak kisah lah kumpulan mana pun, sama2 lah kita bagi support pada satu sama lain. Saya juga masih lagi belajar, dan banyak lagi yang perlu dipelajari. 

Sama2 lah kita belajar, and yes, we're going thru uni life together, arent we?. 

Jangan risau, saya sudi terima apa jua pendapat dari sesiapa pun mengenai diri saya. I'm open. No worries. I'm approachable. (:

Jumpa lagi ya (:

والله أعلم بالصّواب

4 comments:

  1. Assalamualaikum w.b.t., hi Coach (I'm ur kuih koci, remember?) XD

    Woah, taking tarian? OK la tu.. Your figure fits the course, I think. :3 nanti boleh la ajar koci2 menari (can be our group activity!)

    ReplyDelete
  2. Wa alikumussalam... Heheh aah tarian. Tengah fikir nak teruskan ke tak.. I have few more hours left to drop it, if I really have decided lah. Still indecisive. Haha.

    Alohh malu lah kiteee nak ajar menari.. Group activity? Confirm semua gelak nanti xD

    ReplyDelete
  3. hahahaha...ni yg nak tgok kak tika menari..hehehe

    ReplyDelete
  4. Hahha meh lah izyani nanti pesta ko-k datang support akak ;)

    ReplyDelete